Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej. Jak uczyć skutecznie? – relacja z konferencji_old_wpis

zdjecie male

Zapraszamy do obejrzenia najciekawszych fragmentów wykładów zaprezentowanych podczas konferencji Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej. Jak uczyć skutecznie?

11 czerwca 2016 roku odbyła się konferencja poświęcona nauczaniu matematyki na etapie wczesnoszkolnym przeznaczona dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej.

Organizatorami konferencji były Instytut Rozwoju Edukacji oraz Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku, jej partnerem merytorycznym – Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe.

Prelegentami byli:

Prof. dr hab. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska – pedagog, wykładowczyni Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.

Prof. dr hab. Ewa Swoboda – dydaktyk matematyki, kierownik Katedry Nauk Ścisłych na Wydziale Matematyczno-Przyrodniczym Uniwersytetu Rzeszowskiego.

Małgorzata Dobrowolska – matematyczka, redaktor naczelna Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego, autorka podręczników i książek do nauki matematyki dla uczniów szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum.

Marcin Karpiński  matematyk, współautor podręczników dla uczniów szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum, przewodniczący rady programowej Instytutu Rozwoju Edukacji. Uczestniczy w badaniach prowadzonych przez Instytut Badań Edukacyjnych.

Małgorzata Zambrowska  matematyczka, ekspert Instytutu Badań Edukacyjnych, prezes Stowarzyszenia „Rozwiń się”.

Zapraszamy do obejrzenia najciekawszych fragmentów zaprezentowanych wykładów.

zambrowska

Marcin Karpiński, Małgorzata Zambrowska

Co sprawia trzecioklasistom trudności w matematyce i jak je przezwyciężyć?

gruszczyk

Prof. dr hab. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska

Matematycznie uzdolnione dzieci: mity, wyniki badań, wnioski pedagogiczne i działania naprawcze

swoboda

Prof. dr hab. Ewa Swoboda      

Kilka uwag o uczeniu się geometrii przez uczniów klas początkowych

szefowa

Małgorzata Dobrowolska

Trudne przejście, czyli jak przygotować ucznia do nauki matematyki w 4 klasie. Co jest ważne, a co mniej istotne?